onsdag 4 november 2009

Mysigt

Jag har fått en ny favorithörna här hemma. När vi i somras gjorde om här hemma och byggde en platå för mitt skrivbord skapades det en myshörna helt av sig självt. Vår hall är så stor och avdelad med en spaljevägg så den känns mer som det arbetsrum kombo bibliotek som vi har skapat den till. Där i den där hörnan iaf, har vi skapat en läshörna och jag fullkomligt älskar att sitta där med en kopp te och läsa. Jag har gillat det från första stund men det var först idag som det slog mig hur mycket jag faktiskt gillert´ och att det faktiskt är favorithörnan.

Idag, efter morgonrundan och snöfall, var det så jäkla gött att sitta där och värma mig. Två lager strumpor, goaste varmsjalen, fleecepläd, två grävskopor med te och senaste numret av Lantliv...heeeeelt underbart! Och jag blev något varmare..

Ikväll bakar jag bananbröd med kanel och apelsinskal och väntar på True Blood.

Inga kommentarer: