tisdag 10 november 2009

Antichrist

Tidigt imorse stack hjärtat till Uppsala och jag passade på att ta sovmorgon. Ja, eller snarare sovförmiddag. Fullt av drömmar och bearbetning, var som jag var inställd på ett tvättprogram som inte kunde avslutas innan utsatt tid. Så när jag vaknade funderade jag på om det var någon idé med frukost eller bättre att invänta lunch..

Vi såg Lars von Triers Antichrist igår. Som jag har väntat! Något så kopiöst bra, se den!! Se den. Jag förstår mig inte alls på all den bittra kritik den har fått. Och allt snack om kvinnohat, vad har de byggt det på? Jag förstår inte. En otroligt vacker film, på många sätt och plan. Jag ska inte förneka äckelkänslan jag satt med stundtals, vet faktiskt inte om jag någonsin har känt ett sånt äckel inför en film. Mycket intressant handling och väldigt bra spelat, otroligt realistisk. En av de absolut bästa filmer jag har sett, om inte den bästa. Högt betyg till Trier alltså, som vanligt.

Inga kommentarer: