tisdag 10 november 2009

Fint hus

Att bli med hus är kanske inte något vi planerar in den närmsta tiden men det är alltid lika roligt att titta. Iaf om man frågar mig. (Visserligen har jag varit grymt sugen på sommarstuga de senaste 6-7 åren men det finns liksom inte utrymme för det, inte minst ekomnomiskt sett..) Av någon anledning brukar det mest vara övergivna kråkslott i rejält renoveringsbehov som tilltalar mig. Hade jag möjligheten skulle jag göra som Agatha Christie gjorde och köpa fallfärdiga hus, renovera upp dem, inreda dem och sälja dem med vinst. En smart kvinna det där... Det finns framför allt två hus som tilltalar mig på det sättet. Ett av dem är just ett obebott hus längs huvudgatan i Grums. Det ligger högt uppe på en kulle och ligger nedan ett av dem hus jag är uppvuxen i. Det andra är grannhuset i Lindesnäs. Jag ser dem båda renoverade framför mig, vet precis hur. Åh, de skulle bli så fina!

Ett hus som inte behöver renoveras är det här, beläget mellan Leksand och Borlänge. http://www.hemnet.se/beskrivning/539816 Ja, det skulle väl vara det där ena sovrummet då. Hysteriska rosa nyanser på väggar är inte min melodi, på handväskor och kläder, ja men inte inredningsmässigt. Huset tilltalar mig väldigt mycket även om jag kan tycka att 1,8 miljoner är mycket för det objektet. Mmmm.... jag kan lätt tänka mig det ja... Och det första jag skulle göra till sommaren vore att lägga igen den förskräckliga dammen.

Inga kommentarer: