torsdag 19 november 2009

Mat i magen

Min tanke var att jag skulle skriva en serie inlägg om kvinnors vrede och mitt tycke, men så blir det inte. I alla fall kommer inte fortsättningen idag. Jag känner mig mer benägen att dela med mig av ytterligare en matupplevelse.

Jag åt en supergod sallad idag på Vilmas nere i Karlstad. Solklart mitt nya favoritställe sedan tidigare under hösten. Krispig sallad, handskalade räkor, perfekt kokta ägg, grillad sparris med rätt tuggmotstånd, extremt god yoghurtdressing med ingefära... Dessutom står man sig länge på dem. Till och med hjärtat instämmer - och det vill inte säga lite. När han, kungen av klet, väljer att luncha där salladerna hägrar, jaa... Så, ska ni till Karlstad - sikta in er på Vilmas, Östra Torggatan.

Nu väntar jag bara på att fixa kvällsmaten. Tomatsoppa med persilja och solrosfrön samt en klick turkisk yoghurt med parmesan - och säkerligen lite ingefära med inspiration från lunchen. Mat, mat, mat, mat....mat, mat, mat... Haha!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hej! Vill tala om at jag tänkte länka din blogg till min. Det är jag som skriver Häxdansen om du undrar ;) Jag väntar nu med spänning på inlägget om Kvinnors vrede ...

Korpvinge sa...

Men vad gott!!!

Jag svarade dig angående awarden i mitt inlägg där du skrev.

Kram!!

Rosenklo sa...

Hej Sofia! Vad roligt att du länkat mig. Jag läser din blogg med stort nöje. Fortsättning på kvinnors vrede kommer att komma men inte så som jag först hade planerat. :)

Korpvinge - jag ska kolla upp det. :) Mmmm, det var jättegott, alltihop!! Någonting säger mig att det blir tomatsoppa snart igen...
Kram!!