fredag 4 september 2009

Zigenarvagnen och fredagkvällen

Sedan vi flyttade in i lägenheten har vi tänkt att vårt pytteytte sovrum skall ha tema som Indien, Orienten, franskt horhus och mexikansk bordell. Ett rum för kärlek, fantasi, drömmar, erotik och sinnlighet. Passion i alla dess former. Mobiltelefoner är strängt förbjudna, elektricitet går inte helt att utesluta då vi är riktiga bokmonster båda två. Och vi har lyckats riktigt bra med små enkla och billiga medel. Varje kväll jag lägger mig njuter jag fullskaligt, jag älskar det där lilla rummet! Brukar säga till A att det vår lilla cirkusvagn. Och så inser jag först nu att det är ju faktiskt det. Vår lilla romska lya. Och jag vet precis vad som behöver tillföras för att min zigenarvagnsdröm ska stillas någorlunda till framtiden.

Och för den som när de här drömmarna med eller bara vill få nys om en ny blogg kan jag tipsa om den här: http://afancifultwist.typepad.com/a_fanciful_twist/

Ikväll ska A bort på pyjamasparty. Jag brukar kalla det för det när han sover borta hos killarna. Det innebär att jag har en kväll för mig själv. Jag ska se på film, tända ljus och både äta och dricka hallon. Ska bli såå härligt! Och dessutom kan det absolut komma att utföras något magiskt i mångudinnans ära.

Inga kommentarer: