torsdag 24 september 2009

Barbara Wood

Förkylningen har mig alltjämt i sitt grepp. Igår tröttnade jag, ville, behövde komma ut, se folk och andas hög lantluft. Det var nog lite väl optimistiskt då jag idag istället har varit sämre. Jag vilar och svär tyst.

Jag gjorde ett besök på en second hand butik, fann en bok jag velat läsa sedan typ 13-års åldern. Gudarnas dotter (soul mate) av Barbara Wood. Jag har väl inte direkt sökt den jätteaktivt och intensivt under åren men jag har ändå hållt ögonen öppna. Och med priset för 20 kronor fick den följa med hem. Det var temana kring Gudinnan, helande och siande som har lockat mig men jag jag bortsåg kärleken. Det är så mycket törstande, suktande, olycklig och lite lycklig kärlek. Det sprutar ur öronen snart. Det är så mycket! Den hade nog tilltalat mitt tonårsjag mera. Så, det är för henne jag läser - och hoppas att det är snabbt gjort.

2 kommentarer:

Tess sa...

Tror jag har den boken hemma, men jag har inte läst den än. Tror det är för att det just är så mycket kärleksroman. Men kanske nån dag =)

Rosenklo sa...

Läste färdigt den under helgen och jag säger nja... Den bjöd på underhållning osv men mer var det inte. Inte alls. :)