tisdag 22 september 2009

Höstfest i dagarna mer än tre

Regnet piskar, vinden viner. Lönnen utanför börjar så smått spraka i gult och lysande orange. Gräsmattorna börjar täckas av löv. Nu finns det ingen återvändo, det är höst. Idag. Igår. Under helgen.

Jag var bortrest under helgen. Hade det så trevligt och avspänt som man bara kan ha. Jag behövde det så mycket, hade väntat så länge. Samtal och festmat i goda vänners lag. Jag tror att just vi som kom, den slutgiltiga gruppen, det var vi som var menat att bli. Inte alls så häxigt som vi först hade för avsikt men mer magiskt än vad vi kunde ha hoppats på. Det finns massor att säga samtidigt som ord är överflödiga. Jag kommer leva på det länge.

Jag kände förkylningen komma på söndagen och när jag kom "hem" till Dalarna stupade jag i säng. För att vakna upp igår genomförkyld. En kort promenad var vad jag mäktade med. En tur som annars brukar ta 10-15 minuter för mig tog uppåt en timme. Det är soffläge och te som gäller för mig. Ändå ska vi ha en liten stillsam tvåmannafest idag. Fira höstdagjämningen med höstpaj och äppelmust. Vad annat kunde vara mer passande?

4 kommentarer:

Tess aka blodtopp sa...

Inte utan att jag är lite avis på er som fick mötas. Men det var inte meningen att jag skulle med den här gången. För som jag trodde så var hemmaplan där jag skulle vara. Kontemplationen gav rejält resultat ute i skogen i lördags =)

Måste också tacka dig för att du fick mig att börja lyssna på Björk 'på riktigt'. Det var en stund sen du la ut länk till Hunter, men det var den låten som fick mig att börja lyssna. Har alltid tyckt hon varit rätt bra, men inte uppskattat henne så mycket som nu.

Rosenklo sa...

Det finns inte en mening i allt men det fanns en mening med att det blev just vi som grupp på torpet. Mycket lyckat!

Kul att du har "upptäckt" Björk Tess! Finns mycket kraftfullt att hämta i hennes musik och texter. Mejlar dig idag.

Kram

Anonym sa...

En riktigt trevlig helg ute i torpet. hoppas det blir fler gånger.

Ha det gött o sköt om dig.
Mvh Nemo...

Rosenklo sa...

Haha hallå där! Så du har också hittat hit alltså, roligt!

Ja, det får vi hoppas på att det blir. Det är visst en ny träff inplanerad men jag tror inte jag kan då, buhu.

Ha det gött du med!