tisdag 15 september 2009

Höst 09

Åter är det höst och jag gillar det som bekant väldigt mycket. Jag fullkomligt älskar att vandra omkring i skogen nu. Känna förruttnelsen, doften av svampar och förmultnande löv, blöt och höggrön mossa. Nakna kvistar och sprakande färger. Jag vill bara lägga mig ner och inte resa mig upp på evigheter, bli till ett med ett murket träd, enbart röra på grova ögonlock, vila. Och sedan, den höga och klara luften, solskenet och de häftigt piskande ovädren, vinden som sveper runt som Moder Jords kvast, mörkret som lägger sig, skymningen som smyger på allt tidigare. En tid för förberedelse, att samla ihop inför vintervilan. Kura skymning, tända ljus och välgörande teer. Fåtöljen och en bra bok, goda grytor och långa samtal.

Så mycket som har hänt sedan hösten 07. Så mycket som har hänt sedan jag satt på fjälltoppen med hällmålningarna. Så otroligt mycket....

Inga kommentarer: