onsdag 9 september 2009

Café och hattutställning

Läste följande notis i vårt veckoblad:

Gå på café och hattutställning i Råda Ordenshus, söndag 13 september, kl. 14.00-17.00
Dansuppvisning av Junis.
Kl. 15.00 Aina Amandusson berättar om skrönor, människoöden och finska nybyggare i Butorp.
Du får äta bullar, massor med goda kakor och moccatårta efter gammalt recept för 40 kr.
Vem har finaste hatten? Lämna in din hatt och besökarna får rösta. Ägaren samt de som röstat på den får pris.
IOGT-NTO, Våra Gårdar samt NBV anordnar.

Givetvis ska vi dit! Jag som har en stoor förkärlek till (engelska) landsbygden, gamla deckare och antik tid överhuvudtaget, te och fika, tanter, HATTAR!! (och mord ) känner att jag kan få mitt lystmäte stillat. Inspirerande för skrivandet! Givetvis kan det bli - och kommer nog att bli - hur töntigt och knastertorrt som helst men det spelar ingen roll. Jag och min ständigt fikasugne älskling ser möjligheten att få göra något vi inte brukar.

Kanske jag skulle se till att göra häxhatten innan, vad tycker ni?

Inga kommentarer: