söndag 29 april 2012

Nature calling














Visserligen modebilder
men jag gillar dem.
Och det finns en längtan till klipphyllor.
Till berghällar och mossbelupna stenar.
Till tät skog. Och gläntorna bland träden.
Till att ostört verka.
Och det finns ett berg som sjunger bakom min rygg.
Som sänder korpar ner.
Där den där platsen som sjungit återkommande i mina drömmar.
Visade sig vara belägen.
Där det finns lärdom att hämta för mig.
Förbereder...
Smörjde in min kropp, alla mina öppningar, hårbotten
med kokosfett.
Och tillsammans med det jag uttalde
och mönstren jag ritade.
Renande. Beskyddande.
Effektivt.
En bas jag kommer experimentera med.
Och det kliar i näsan.
I händerna.
Som vill lära sig mer och mer och mer.
Om växter. Om jord. Om kådor och hartser.
Allt eftersom.
Med tiden.
Expandera.








Unfortunately I don't remember where I found these pictures.
Please remind me if you know.



In other words:
I just love these photos. And with the air and landscape getting warmer I have a growing desire to practise outdoors.  I haven't been familiar with the surroundings for so many years but have some spots I get to know deeper and deeper. But struggle with feeling totally relaxed since there relatively common with others walking nearby.
Some days ago I experimented with cold-pressed coconut oil and found out it actually do have purifying and protective qualities. And I will go on working and experimenting with it in the near future.

Inga kommentarer: