måndag 2 april 2012

Monday, monday

Funderar på om jag är färdig nu, med layout och grejjer.
Kan vara så.
Fräschare, mycket mera mig.
En dödskallefjäril, life, death and in between.
Det är i gränslanden jag rör mig.
Outbackerna.
Mina vägar korsar andras vägar men är aldrig likhetstecken med de samma.
En natt som gick vilse,
irrade sig in bland hörnen och sladdarna,
resulterar i trötthet.
Den stora sortens.
De där småresorna känns än viktigare.
Jag går över picknickkorgen, googlar matställena.
Sådär, som jag gör.
När jag gör det.
Idag, första etappen på nästa delmål.
Än har jag inte tagit vid rodret.
Det blir en lugn start, känna på havet.
I tekoppen står:
dream big ideas
alltid.
Ska unna mig stunden till egen läsning till helgen.
Röda rummet och en barnbok.
Vissa dagar ömtåligare, som finaste kinaporslin.
Blå timmar.
Övergår till vita toner.
Bara studieböckerna kommer fram.
Man har alltid ett val.
Det är så lätt när man spräcker koden.
Och har förutsättningarna.
Mmmm...
Till kvällen ska jag ta ett bad. Låta mig tina.
Först om Morrison. Om life, death and in between.
Om allt det som rymms inom mig.
Om andra tider
och
den som är nu.
Ögonblicken.

***

Inga kommentarer: