fredag 27 april 2012





Waiting for the ship to come in.
Och jag rör mig på de stormiga haven under tiden.
Fast det kanske inte är så stormigt,
mest tät dimma.
En tät vaggande omslutande.
Det ligger så naturligt i mig att sticka av.
Och jag väntar på att nå hamn.
Vet att det inte gör sig av sig själv.
Nothing does.
Hårt arbete, disciplin.
Det är det som är det romantiska.
Med livet. Med konstnärsskapet. Med att uppfylla drömmar och mål.
En vilja.
Skapa utifrån premisser.
Någon från förr knackar på dörren.
Men jag öppnar inte.
Nej, jag öppnar inte.
Det är jag som styr nu.

*


Bo Christian Larsson, en av Sveriges största utländska konstnärer.
Från Värmland, bosatt i Berlin.
Grymt produktiv.



In other words:
I have a hard time finding my focus. It seems so easy falling into old patterns that is no longer a part of my life but I won't. Some days are just so much trickier than others. Discipline, hard work, focus and motivation. And when the motivation isn't there from the beginning -  "fake it 'til you make it". That's what it's all about. Most of the time it's about will and soemtimes that's the scariest part.

Inga kommentarer: