torsdag 26 april 2012

When the ship comes in



Brown Dress With White Dots


Det finns en röst, en längtan, som kallar.
Som drar i viskningstrådarna
och gör mig uppmärksam.
Något vill utövas. Praktiseras.
Och det var alldeles för längesedan
som ljusen brann längre.
Jag befinner mig i fel fas,
suktar avtagande istället för tilltagande .
Och det är som om mitt skepp har styrt in i
en hamn den känner väl.
Lanternorna tänds.
Förbereder.

Utanför smäller bildörrar.
Och på skrivbordet väntar pappren, pennor
och ett arbete som brunnit länge.
Frön av analyser planteras.
Och det finns ingen annastans jag kan vända mig
en dag som den här än till eremitgrottan.
Det finns inga ord utåt,
jag vänder dem inåt
bär dem som en ljuslykta under dagen.


*

In other words:
I'm not that good, express myself in english but have decided to give it a try because many of you who stop by here are from other countries. I'm so glad you all have found your way here to my place and think it's worth reading even though I've, so far, wrote it only in swedish. I hope some of it will make sense to you. And hopefully I'll be better with time.
Most of the posts I wright are poetic expressions about my thoughts round my life: weekdays, university studies, creative expressions, witchcraft practises and a little bit of living with adhd. Almost every post is about my love for travelling - in various ways. And I like to add some pictures I self get a lot of inspiration from. I think I'm fond of all that hippie, gypsy style. It spokes directly to my wild heart. My intention is that everyone who make his way here will get some inspiration, poetry, magic and some colors for the rest of the day.
Today is one of those days that I want to take the day off. Do some painting and concentrate on my witchcraft. Of course I can't but I will find my way doing all that I have to do in some way. And isn't it all about that? Mix all that you love with that you have to do, and to make it work is the real magic.

4 kommentarer:

mörkersökerskan sa...

läser dina ord och begrundar, att allt har sin tid, ja, precis så är det.
Och eftersom ingen har visat "större" intresse för hif-träff i år, så far jag upp till Urkult med Spindelfot 2-5/8, med Urkultståget.
Få se om några fler letar sig dit. En helg för kontemplation (skogarna är ju stora där) workshops, musik och glädje. Och en fantastisk resa med ett "långsamtgående tåg", som gjort för färden mot nya tider.

Rosenklo sa...

Jag önskar så att jag snart kan få reda på hur det blir för min del i sommar med jobb. Synd att det inte är mer intresse men jag såg tendenserna redan förra året. Personligen önskar jag en repris på förra årets, av fler anledningar än att det vore riktigt nära. :) Jag har flera synpunkter på hur träffarna skulle kunna förbättras rent strukturellt.

Jag drömmer också om Urkult men har svårt att se att det blir av just i år. Hoppas att ni får ett par riktigt jättefina dagar tillsammans. Vilket ni så klart kommer att få. :)

Tålamod..Att lära sig flyta med tiden, att stanna den, att återuppta den.. Att inte gripas av panik av den.. Jag har ett halsband här som påminner mig. :)

mörkersökerskan sa...

ja, halsbandet-tiden osv, energin tankar jag när vi hif-vänner möts.
Skulle gärna upprepa förra årets träff i Vansbro, men någon måste ju hålla i den, så vi får hoppas på nästa år. Jag tycker att läget var idealiskt, ja allt var bara....magiskt perfekt.

Rosenklo sa...

Ja, Gudinna vilket läge! Heelt underbart! Det är mycket troligt att vi kollar upp det för ett annat år men i år orkar varken jag eller A det. Det var fina dagar.