lördag 28 april 2012

För dig naken




Lars Lerin


Igårkväll
när regnet rev, när vinden rev.
Vandrade vi iväg på Folkets Bio.
Hennes långfilmsdebut, dokumentären om Lars Lerin och kärleken.
Otroligt varm, vacker...och naken...
Det är så otroligt roligt för Sara att den blivit så uppmärksammad.
Jag kan inte alls förstå kritiken.
Vissa menar att det handlar så lite om hans målande
men det är ju kärleken det handlar om.
Om att våga satsa.
Och hur svårt det kan vara.
Jag tror det blir Guldbagge för bästa dokumentär.
men så är jag inte heller helt opartisk.
Jag känner att jag har en mission .
Se till att så många som möjligt ser den.
Se den!

***

In other words:
Sara Broos, filmmaker and daughter to the famous artists Karin and Marc Broos, has filmed her godfather, famous artist Lars Lerin, in his searchery for real love. För dig naken is a warm, beautiful documentary I highly recommend you to see. It really capture the difficulty with relationships, the art of expose your heart and soul without getting hurt. Can you really? And when you have a long hurtful history behind, but are willing to try.. Do see it if you get an opportunity.

Inga kommentarer: