onsdag 5 januari 2011

The morning has broken men det är stilla kväll

Hepp, hepp, stepp, stepp! Nytt år. Från en timme till en annan.

Jag ska hoppa i badet. Tända ljus och sätta på skön musik. Äta lite gott och sedan se Coco livet innan Chanel. Älskar den. Don´t give up....

Det var aldrig så rött här hemma, den där sista månaden. Mest vitt. Krispigt vitt. Och blått. Midnattsblått. Midvinterblått. Men det lilla röda och det lilla trad. juliga är bortplockat, bortrensat. Och det vilar lugn Januari nu. Och det vilar en tysthet, som det bara kan bli med en person hemma.

En gigantisk halsduk att sticka.
En tall att ta bort från badrummet.
Någon natt blir en olja till.


Och under tiden samlas drömmarna.
Pärlorna.
Kristallerna.
Visionerna.

Ett pärlband av sateliter.
Upp mot skyn.
Upp.


Upp.

4 kommentarer:

mörkersökerskan sa...

hej, snart är bloggarna på hif borta, på fredag närmare bestämt, har nu räddats vad som räddas kan, hoppas jag.
Missa inte detta.
Kramar om
(kom till fb- snart, för där är vi alla andra)
Vill ju inte tappa sista trådarna till dig.
(min blogg är exporterad)

Lilitha sa...

Mysig dikt. Kram Lilitha

Korpvinge sa...

Underbara Rosenklo

Kram!

Rosenklo sa...

Underbara ni!!

TACK M! Tack vare ditt meddelande lyckades jag spara undan i tid. Jag kommer vidare...snart... Har sagt det läänge men det närmar sig mer och mer. Ett, tu tre...så märker du. :)