måndag 17 januari 2011

Från en drömvärld till en annan

Det finns målningar jag vill göra, som ivrigt väntar på att få släppas fria. Penseldrag som behöver komma ur armen. Bearbetningar som vill stjäla koncentration. Det finns färger som vill läggas i stora, feta drag. Andra medier som vill förenas... Men de får vänta lite till. Jag behöver införskaffa lite för att det ska gå, till exempel vit färg med pärlemorpigment.

Under tiden har jag ju alltid en ny tenta att skriva på. En evighetslång sjal som inte verkar vara så evighetslång ändå fast den som stickar på lär ju märka... Jag har inkapslad dans som bara måste ur kroppen ikväll. Svett och salt som vill stå som en kaskad runt mg.

Ett skelett som växer, ben som omplaceras, blod, kött och brosk som skriker liv. En hud som fjällar mer än vanligt.

Jag fortsätter vandra Drömstigen. Fortsätter upptäcka och förändra i Drömvärlden. Några nätter till på samma sätt, sedan ännu mer.

**
Om någon råkar ha The Man Who Married The Eagle (eller nåt liknande) av Clarissa Pinkola Estés, snälla, snälla kontakta mig.

4 kommentarer:

mörkersökerskan sa...

livet, ditt liv tar upp din tid, precis som det skall vara.
Under tiden sitter jag och bidar min tid på facebook, väntar in dig och allt det nya som jag skall inviga dig i.
SKynda, skynda att komma....du skall få se, vad nya spindelväv vi kan väva, tillsammans, på avstånd.
Men nu planerar jag inför filmfestivalen och längtar efter dig min vän, snart ses vi igen.

Rosenklo sa...

OOoohhh, jag vill väva. Är i fas att väva. Jag synar mitt när, lagar, plockar bort flugor och en och annan goding, smaragder och skatter... Nystar ihop. Förbereder...

Jag kommer komma, jag bara drar ut på det. Likt en kola, evighetslåååång. Det dröjer nog inte. Eller??

Filmfestivalen - vad lockar i år?

Ja, snart ska vi ses igen.

Sofia sa...

Jag har flera skivor av Pinkola - en om kreativitet och en om döden. De är båda mkt bra. Vill du ha brända så lägg ett mail till mig på Komposten, eller vanliga mailen
sofia@sofiaaxelsson.se

mörkersökerskan sa...

I år på filmfestivalen har jag redan bokat upp mig för fyra filmer.
jag har lärt mig en del, de senaste åren, jag gör det som är bra för mig och väntar inte in någon annan.
Men jag talar om att det vore trevligt om någon annan ville göra mig sällskap, sedan ser jag bara till att ta dagen som den kommer, gör det bästa av den och tar vara på de unika människor och tillfällen som då dyker upp, värdefullt så är allting nu.