söndag 9 januari 2011

För mina ögon

Jag skjuter det framför mig som jag helst vill klara av right away. Istället för att timmarna bara går och mindre och mindre tid återstår av en skön söndag bara för mig så skulle jag kunna göra det nu. NU. Det skulle inte ta så värst mycket tid i anspråk. Jag sitter ändå här vid skrivbordet. Tittar på texten. Det mesta är redan gjort. Egentligen. Det där med att arbeta med tekniker har jag lagt bort, det är ingen idé en dag som denna. Det får väl vara där då, jag har annat att arbeta med, tänker jag.

JAG, vill in i tavlan. In bland blåa och midvintermörka nyanser. Gå på en sandstrand som lyser av silver och svart istället för gyllenbrunt på dagen. Lyssna till ett sövande kluckande och känna fuktigt sjögräs och tång under fötterna. Trampa på trasiga snäckskal och svepa sjalen om axlarna. Blicka upp mot stjärnfallen och känna att nu, nu är det oändligt och tidlöst.

Tiden har upphört och allt, precis allt är möjligt.
Gripbart.

...

Till och med en 10-minuters muntlig redovisning.

Inga kommentarer: