söndag 16 januari 2011

Bortom äppelträden

Det väntar ett äventyr runt hörnet. Jag kan känna doften av det. Det gömmer sig bakom en sammetsridå med hela stjärnhimlen som mönster på. Än är inte tiden mogen men jag kan skymta springan lite större idag än igår. Det luktar kryddig korv och sött från Orienten. Jag undrar så vad det kan vara! Jag försöker ta hjälp av en kompass, för jag är så otålig men nålen snurrar bara runt, runt och vägrar peka ut någon som helst avslöjning. Det är inte meningen att jag ska veta. ÅÅhhh, det är spännande! Vad kan det vara framtiden bär på i sitt sköte?

Snöslasket plogas bort av den söta lilla blå traktorn. Jag är så kär i den! Min fina fantasivärld har alltid varit i behov av en fin liten traktor. Jag kan se den komma åkande nerför kullarna nu, långt där borta bland äppelträdsfälten. Alldeles glittrig och dann.

Inga kommentarer: