söndag 7 februari 2010

Sunday afternoon

Det finns en stark röst inom mig som säger att man ska ta vara på soliga och vackra dagar. Att man bör gå ut ett par timmar, låta solen värma och färga vinterblek hud, andas in den friska luften och sedan skönt utvilad luta sig tillbaka när man kommer in igen. Det spelar mig ingen roll var ifrån den där rösten kommer, jag mår bra av den. Men ibland är det även bra att gå emot sina rutiner. Så istället för att gå ut idag har jag varit rebellisk och suttit och stickat på min kattkraftsfilt i vackert klarrött. Mycket härligt! Därav blir det ytterligare en promenad i mörkret. Jag bor granne med kyrkogården och dit ska jag gå. Slå mig ner en stund och samtala. Det finns någon som lockar på mig, det hör jag. Någon som sträcker ut en benig hand, greppar slöjan mellan dag och kväll, och säger men kom då! Här är allt så...gravallvarligt tyst.

Inga kommentarer: