lördag 6 februari 2010

Mår som en katt

Lördagkväll och jag är ensam hemma. Mannen är bortrest då jag har haft bästa vännen här sedan igår och idag kom ytterligare en av dem upp. De åkte för någon timme sedan och allt är nu tyst och stilla, fast på ett behagligt sätt. Stearinljusen är tända och jag marathonlyssnar på Joni Mitchell. Kanske nåt av det bästa som finns. Det kan vara så att jag är drottning över superlativ och har lätt för att beröras och ryckas med men det är nåt speciellt med Joni ändå. Så oerhört behagligt! Jag mår som en huskatt.

Om en timme börjar Coffee and cigaretts och jag tänkte att jag ska se den. Imorgon tänkte jag ta en promenad och rymma till skogs ett par timmar, för att sedan ägna mig åt mitt skrivande. Den här helgen är som en spabehandling för själen. Och jag njuter, åh så jag njuter. Och mina vänner, mina helt genomvackra vänner, är guldramen kring det hela.

Inga kommentarer: