måndag 1 februari 2010

Och efter det här, mer.

Idag avslutar jag. Gör undan och avslutar. Bockar av allt eftersom på listan. Kanske inte så märkvärdigt men det innebär mer än på länge. Befinner mig halvt om halvt på vägen jag ska fokusera på. Lusten, motivationen, att avsluta min lärarutbildning känns allt mindre, av olika anledningar. Yttre faktorer som spelar in, som jag inte rår på. Det som var så nära ena dagen känns allt längre bort idag. Och jag frågar mig om det är det här jag vill fortsätta fokusera på. Jag vill inte arbeta som det men jag ville verkligen ta examen. Nu vet jag inte längre. Alla extra månader med studielån, skulle kunna läggas på något jag hellre vill. Så känns det nu. Inga beslut lär fattas idag. Inga problem kan redas ut på problemens våningsplan.

All krigarkraft jag behöver plocka fram ur mig, på mer än ett plan. Ständigt kämpar jag på, som alla människor gör men jag blir bara så trött. Jag vill ha utdelning! Nu.

Fast för det behöver jag prestera lite till. Ingenting kommer av sig själv. Så jag fortsätter ringa, fortsätter skriva, lyssnar vidare till Joni Mitchell och betar fram idag, imorgon och i övermorgon. Sedan bad och scones från igår, helst samtidigt. Just do it - and relax.

Inga kommentarer: