söndag 10 januari 2010

Söndag är njutdag

Den här förkylningen vägrar släppa sitt grepp. Det var mig en särdeles envis rackare! Nu har jag haft den en vecka och jag är riktigt förvånad, förvånad att jag fick den och att den är kvar. Ovanligt. Jag tar det lugnt, riktigt lugnt, klär mig varmt, dricker varma drycker och trots att det hjälper bättre i förebyggande syfte intar jag apelsiner, citroner, c-vitaminer, ingefära etc i stora mängder. Jag antar att jag inte kan skynda på utan bara vänta ut tiden.

Brownie med mängder av choklad och kalorier står på tur. Serveras med vaniljyoghurt från igår och krossade pistagenötter. Som det anstår en riktig söndag. En stor kopp te, varma filtarna och teve. Nothing else. Jag ska ta ett bad först, gotta in mig fullkomligt i njutardagen. Fast en fransk film hade inte varit så dumt. Ikväll går dock Hästmannen på svt2, kanske en av de allra vackraste dokumentärerna från Sverige.

Såg nyss att Deva Premal och Miten kommer till Konserthuset i Sthlm 18/5. kanske är det då den där turen till huvudstaden ska bli av. Skön musik och sköna besök på museum, sköna fikastunder utomhus. Det vore så..skönt. Ordförrådet känns mest inklämt mellan bomull och betong haha! Men jag längtar efter en resa upp. Det är inte affärerna som lockar utan dagar just på muséerna. Och i maj är det ju så vackert!

Inga kommentarer: