måndag 25 januari 2010

Att plocka upp trådar

Vi bor i ett gammalt trähus, med fyra lägenheter och stor trädgård. Det är högt i tak och bra på alla sätt och vis. Men utanför sovrumsfönstret går vägen. Inte den jättestora men den för ett litet samhälle karaktäristiska huvudleden. Det är fashinerande hur ett par dagar off i skogen gör en än mer mottaglig för ljuden. På ett vis är det härligt ändå, på vardagar börjar pendlingen runt 6-7, den tiden jag går upp och det är härligt att vakna av sig sig och slippa ställa klockan.

Jag har halkat efter med ett par saker. Inga stora saker men tillräckligt för att jag vill balansera upp oron. Det finns skivor jag vill skicka till vänner, meddelanden jag vill svara på etc. Sådant som rör det sociala. Vänner över nätet och i närheten. Jag tror det är det som är den här veckans tema, socialt umgänge - vänskap.

Ni finns alla i mitt hjärta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant att jag tittar in på din sida just idag då och plockar upp en tråd! :D

Längesedan nu, men ändå inte, tiden gör inget avstånd.

Hoppas du har det bra, hur går det i skolan? Eller var du färdig redan? Jag har denna termin kvar nu bara, c-upps och en sista kurs i org.- och professionsutveckling - sen examen typ 4 juni.

Strösslar stjärnglimmer och växande månljus där du går...
Kram Fridelfina/Carina

Rosenklo sa...

Hej Carina!

Du har så rätt, tiden gör inget avstånd.

Det är blandad kompott, både bra och sämre, det är livet. Jag påbörjar också min sista termin men jag gör det längre fram i vår och tar den första delkursen till hösten. Vad härligt att du tar examen! Grattis! Jag har lagt examensarbetet åt sidan faktiskt.

Tackar för ditt stjärnströssel, det får vägen vackert härligare haha!

Stor kram!