torsdag 7 januari 2010

Snö, tyska nazizombies, Twin Peaks och hotelldrömmar

Sitter i den varmaste och längsta polotröjan och de högsta raggsockorna. Ute faller snön, igen. Sibirisk vinter skriver tidningarna. Vinter, kort och gott, säger vi. Det är kallt som attan men jag gillar ju ändå det här. Snö, kyla, rimfrost, glimrande snökristaller, varma drycker, myskläder...

Igår såg vi Död snö med ett par vänner. En norsk zombiefilm som faktiskt fungerade riktigt bra för sin genre. Över förväntan! Klart sevärd för den som gillar zombies, fjällnatur och scootrar.

Idag ska jag på allvar ta itu med det som jag behöver göra. Vill göra undan så mycket som möjligt för jag har sådan lust till det egna skrivandet. Jag börjar längta efter en skrivcirkel. En liten grupp att träffa 1/vecka eller varannan, något sådant, skriva och diskutera våra texter, skriva på gemensamma teman etc. Jag var med och startade upp en i min förra hemort för många år sedan och det var grymt utvecklande.

En lärare frågade mig när jag var liten vad jag såg mig själv arbeta som i framtiden. Jag svarade att jag var författare och drev ett hotell i skogen som även var ett katthem och i ett rum satt jag och skrev om dagarna. Efter den senaste veckans orgie i Twin Peaks har de där hotelldrömmarna väckts till liv igen. Jag har en så jäkla bra idé! Men det är väl i princip det enda jag har också gällande hotell. Hallå du/ni med pengar och skills, här är jag. Här.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Jag ler alltid när jag läser om ditt skrivande, för precis där är jag. Vill jobba undan små ärenden och löften så att jag kan inrikta min hjärna helt o hållet på att skriva igen. Det har varit sååååå mkt helger och fix. och nu vill jag vara klar med det ... skriva, skriva, skriva

Korpvinge sa...

Vad skönt det är att läsa i din blogg. Inspiration.

Hm, dina hotelldrömmar och skrivandet fick mig att tänka på The Shining ;D Kram!