fredag 1 mars 2013

Körkarl och körkvinna

 
 
 
 
 
Ibland ramlar det gamla över.
River hål i det nya floret.
Jag kanske inte direkt tillåter stora hål numera.
Och så värst mycket till tunt flor är det väl inte heller.
Men ändå.
River eller lättklöser gör det likafullt.
Det där något eller någon från förr.
Egentligen är det väl mer jag.
Vem jag tillåter mig att bli..
Men ändå..
Likafullt...
Jag frågar mig vad det handlar om
och reder i trådarna.
Sedan blickar jag mot de gladare trådarna.
Värmer te.
Och
?
Fortsätter dagen.
Gladare, starkare och mer balanserad.
Handlar återigen om,
vem jag tillåter mig att bli. Vara.
Vad jag inkluderar och exkluderar.
Tarotkortet Lustan.
Att rida eller ridas.
Av sig själv eller andra.
Jag ser hästar överallt.
Inklusive i rotrevan på väg hit där jag nu befinner mig.
Blir lätt så när man uppmärksammar...
!
Vill ge en blomma.
Till alla som kämpar med sina egna hästar,
mer eller mindre inridna.
 
 
Picture: long forgotten, please remind me if u know
 

Inga kommentarer: