onsdag 27 mars 2013

Att ge sig själv en gåva




 
Jag tycker om idén med påskägg.
Vid vilken tidpunkt man skänker - vårdagjämning, påsk eller första vårtecknen
 eller under vilket namn, gör mig detsamma.
Det är det här med gåvor i ägg.
Det spelar ingen roll om det är godis, smycken, en tidning eller något annat.
Inte heller storleken.
Det är själva idén och tanken.
Men jag ljuger lite - innehållet ska vara gott.
Vilket kan tolkas lite hur man vill.
Jag är även stor förespråkare av att ge gåvor till sig själv.
Återigen tycker jag det är ovidkommande med gåvans storlek,
det är uppmärksammandet som är det viktiga.
Ex. en kopp te eller kaffe, en klipptid,
en stund i solen, tid att bara vara
eller varför inte en ny bok?
 
Och för att sammanföra.
Varför inte ge dig själv Sofia Axelssons bok Nordiska gudinnor i påsk?
En definitivt god bok innehållsmässigt.
Med både kunskap och lekfullhet visar Sofia på sätt att föra in nordiska gudinnor i vardagen.
Ett riktigt guldkorn!
Finns hos Adlibris.
 
 
 
 

Inga kommentarer: