måndag 12 april 2010

Bara lite grann

Igår hämtade jag hjärtat vid stationen, underbart! Jag älskar att vara ifrån och få längta - och sedan återförenas. Med sig hem hade han en bok till mig, Begrav mig stående - zigenarna och deras resa av Isabel Fonseca. En bok jag har varit på jakt efter ett tag. En fin gåva.

Vi hade långa samtal igår, om fördelar och nackdelar med att bo i stad kontra landsbygd. Jag känner själv att jag behöver både och. Att jag saknar det kulturella utbudet som bara en storstad kan erbjuda. Jag känner mig lite fattig på den biten. Och så behöver jag skogen och lugnet i stora doser för att själv kunna skapa. Vi får se i framtiden...

Det finns ingen hejd på allt jag vill skapa. Min kropp som uttrycksmedel. Ju mer konstnärliga uttryck desto rakare blir ryggen. Händerna är på väg att växa ut. Men fortfarande behöver jag portionera energin.

Inga kommentarer: