måndag 27 februari 2012

Like so many times before

Brown dress with white dots


Brown dress with white dots



Brown dress with white dots


Och det är dit jag vänder
efter tentaskriv och veckors over the top av do's
stugan, skrubben,
eremitgrottan
över bron och bakom snåren...
liksom så många gånger förr
besökt och omskriven
tänder ljusen och värmer teet
vilar tills jag åter igen får sätta mig och skriva
men jag gör det här
och på mina premisser
- det blir liksom så mycket bättre då

stugan, en del av mitt sätt att arbeta och utforska
inkluderar liksom oljorna, de hemkokta
dagarna, nätterna av ljusbränning
med så mycket mer
med så mycket mindre
för att påverka
förändra

stark i min kraft, stark i mitt blod
och månen kan om någon dag
inte vara mer rätt
för det jag tänker mig


***

3 kommentarer:

mörkersökerskan sa...

så vackert som vanligt, så fint som pudersnö, som längtan inom oss, om det som skall våras och det som skall dö.

mörkersökerskan sa...

GRATTIS! på dagen som sällan är. Kram

Rosenklo sa...

Åh, tack så mycket!! Jag är inte så snabb på att svara på kommentarer inser jag. Om det som skall våras och om det som ska dö... Vackert!
Kram