fredag 7 oktober 2011

On the road again






Idag verkar vara en av de där fantastiska dagarna. Det är fredag, solen skiner för fullt, och jaa, kan det bli bättre? Jo, det skulle det faktiskt men det spelar ingen roll. Nej, jag sörjer inte alls Oslovistelsen som aldrig blev av...
Idag blir jag så otroligt pepp av Spell and the Gypsy´s senaste blogginlägg och det får bli mitt tips för dagen att kolla in. Fast att jag egentligen hade tänkt ett inlägg om fina Nobelpristagaren i litteratur i år, Tranströmer. Men ändå, precis så, just precis så, som över hos Spell... Det kan liksom inte tala bättre till den försent födda hippien inom mig.
Jag funderar på att ta mig ut till Badviken idag och bränna lite jag vill bli av med. Har en nätt samling av ljusstumpar, amuletter som gjort sitt, altareutsmyckningar, gamla mönster, tankesätt och relationer, etc. som nu har gjort sitt. Jag hade egentligen tänkt spara det till en natt nästa vecka när månen är än mer avtagande men jag vet inte, kanske att idag är rätta dagen.
Och sammantaget kan jag inte göra annat än att slänga in en video med Janis Joplin (nu när jag lärt mig). Nej, det är fullständigt omöjligt.

Get it while you can...

Inga kommentarer: