fredag 14 oktober 2011

Det verkar som om frosten kommer ligga kvar hela dagen and I kind of like it

Jag har sedan länge ett projekt för mig där jag tagit mig tiden att på olika sätt aktivt arbeta med varje chakra. Min tanke var att först gå igenom dem i den takt som kändes okej för min kropp. Därefter göra det igen på sjuttioåtta dagar med ett tarotkort för varje dag. Sedan en vecka där en veckodag motsvarar ett chakra och slutligen en dag. En regnbågsdag. Det är inget jag tänkt närmvärt på. Det känns bara rätt för mig att göra så. Inget jag planerat in efter kalendern men min sista dag infaller med traditionella nyår. Och ja, det har skänkt mig enorm med erfarenhet, insikter och allt. Vilket i stort påverkar alla mina områden, häxkonsten inklusive.  Allt som allt kommer det ha tagit mig närmre två år. Två år! Och det finns ett nytt projekt inplanerat efter det, om än betydligt kortare. Och ett ännu kortare efter det. Mmmm...så ligger det till.

Och fast att det inte alls är dagens tema och något jag redan fokuserar alldeles för mycket på, kan jag inte sluta tänka på låsningar. Sådana som fysiskt sätter sig i kroppen och mentala sådana. Båda våra nyckellås kärvar, det till den gemensamma ingången såväl som det till lägenhten. Det vore så enkelt att smörja det men se det gör vi inte. Inte alls. Inte det minsta. Istället suckar jag och tar i lite extra varje gång. Trixar och knixar. Och likadant gör jag med mina egna nyckelås, trixar och knixar. Tar i ända från knäna. För det vore ju för jävla jobbigt att stoppa i rätt kloss i rätt hål från början. Eller? Nä, det börjar väl smetas in rätt bra nu, den där oljan jag slängde ihop och brände på. Fast ibland stöter jag väl bara på ett område som inte fått sig en omgång än. Och då suckar jag och rycker extra i kopplet. Innan jag kommer på mig själv och letar efter oljan... Mmmm...så ligger det till.

Det är väl samma sak med målandet och skrivandet. Ständigt är det väl samma sak. Med allt. Bara att stryka ut oljan liksom. Det gäller väl bara att komma på vilken bas man ska ha, mandel kanske, och vad man behöver slänga i och låta dra och för hur länge. Och till vilket ändamål så klart. Ja, det är det som är det finurliga. Det finns säkert fullt med fördelar att låta oljan dra i solljus ett par veckor men jag har sällan tålamod att vänta. Jag brukar istället stå vid spisen ett par timmar. Låta aromen göra sitt... Jag skulle tro att det är en släng av motorsågsolja/bensin (?) jag för tillfället skulle behöva som bas. Det är visst riktigt pålitligt att ta till när inget annat hjälper. En riktig killer så att säga.....

Eller så låser jag upp låsningen och inser att sparlåga, ja, det är också jävla bra emellanåt. Mmmm...så ligger det också till.


Inga kommentarer: