torsdag 6 oktober 2011

Coat of many colors



Ibland har jag så svårt att veta hur jag vill ha den här bloggen. Tvivlar på upplägget jag har bestämt mig för att ha. I de stunderna vill jag fokusera än mer på min häxkonst och på det som relateras till den, precis som helt fantastiskt underbara alba corax eller the witch of forest grove, bara som exempel. Annars vill jag att den kanske skulle ha mer bilder och fotografier, mer sammanhängande. Inspirerande. En liten glad pärla av pärligaste pärlemor.
Fast det skulle ju inte bli så mycket mig. Faktum är att det svårt att vara något man inte är tänker jag och säger det nog mest till mig själv.  Jag är brokig, spretig, intensiv.. Intresserar mig för lite av varje och ja, jag plockar nog gärna russin ur kakor. Jag är svag för nötter, russin och frukt... If you know what I mean..
Jag antar att fall jag skulle vara en filt skulle jag vara ett lapptäcke, av både dyra textilier och billiga, nya och gamla lappar om vartannat. Stickat, virkat, ja you name it. Glansigaste glans och grovsta grov. Den skulle vara särdeles skön att ta fram vid brasan - med teet och boken.
Ja, jäklar så underbar.

2 kommentarer:

Korpvinge sa...

Det är ju det som gör din blogg så härligt inspirerande. För den är du. Och om du skulle vilja ha en mer renodlad om din häxkonst eller en med bilder och fotografier så kan du ju göra en till eller två, jag har gjort så med mitt bokintresse.

Hugs!

Ariadna sa...

Fortsätt vara den du är, det blir den bästa bloggen :) Men mer häxeri tackar jag inte nej till ;)

Var Välsignad!