tisdag 4 oktober 2011

Good day today

Bild från Little Navajo
Det är verkligen en helt underbar dag. Imorse sken solen med tusen strålar samtidigt, fick den nattregnade marken att fullkomligt glittra. Nästan som snögnistor. Jag missade övergången, när träden helt plötsligt var gyllengula och inte längre en konstnärspalett. Att idag se de orangea nyanserna och allt glitter var magiskt. Klarblå himmel, lilablå tulpiner, virvlande vindar och dansande löv... Nu är det mer blygrått på himlen men likväl magiskt vackert.

Jag har varit väl hård mot mig själv på sistonde men so what. Insikter landade och jag dansar som sagt framåt. Ibland blir de ömma rörelserna hårda, det är livet, på ett sätt är det bara att hantera och virvla vidare. Sluta dömma...Inse att gränsdragning, inom och utom jaget, är svårt emellanåt. Och att det blir just så stort som man gör det till...

Ikväll blir det dans till en skiva med gudinnesånger. Något jag alltid kommer på mig själv med att fundera över varför jag inte gör oftare än vad jag gör. När jag var yngre var dansen ett naturligt inslag i min vardag, vilket det iofs är idag med om än i mindre utsträckning. Kan även behövas efter en dag med kanelbullar. Jo, jag har ätit vetemjöl och socker idag. Och det var inte mer med det. Som sagt, ibland vill hjärnan strukturera väl mycket hur rutinerna och dagarna skall se ut..

http://www.youtube.com/watch?v=GQ0Drtft8-I&feature=related

Är det någon som sitter inne med kunskaper om hur man bäddar in youtube i blogginlägg får denne gärna steg för steg instruera mig. Jag lyckas inte klura ut hur...

3 kommentarer:

Korpvinge sa...

Hej raring.

Ska försöka förklara hur du gör med youtube. När du hittat det du vill ha, klicka på knappen dela, där står det länk till videoklippet men under den till vänster står det bädda in, klicka på den, då får du under den en kod som du högerklickar på och väljer kopiera, sen går du till din blogg, högerklickar i ditt blogginlägg och väljer klistra in, därefter kan du förhandsgranska och se att det blivit rätt.

+ under koden finns olika storlekar där du kan välja, jag har insett att 560x315 eller 640x360 är nog de bästa annars lägger sig klippet utanför bloggkanten.

Hoppas det fixar sig nu, annars får du höra av dig så försöker vi igen.

Kram!

Rosenklo sa...

Ahh! Du är bäst vännen! Made my day! Wiiiiiiii!!!!!
TACK!
Och såå pedagogiskt, underbart.
Kram

Korpvinge sa...

Vad bra att det funkade. Och det är första gången jag fått höra att jag är pedagogisk :D

Kram!