måndag 3 maj 2010

Röjning pågår

Helgen gick sannerligen i rensandets tecken. Fredagen innebar besök vid den lilla brasan med de fina fyrverkerierna, precis som förra året. Charmigt och halvtråkigt...

Så har jag städat och hjälpt Moder Jord. Ett stycke åker/våt/skogsmark har äntligen kommit under goda händer. Grenar, sly och annat åbäke har rensats bort, eldats upp och fram träder friskt grönt och blomskott. Det grövsta är så gott som klart, förutom en rensning av den lilla bäcken som jag planerar att ta längre fram. Jag har stora planer för markbiten - och det kommer bli så fint. Så småningom. Det görs inte den här sommaren. Det kommer få ske etappvis. Först vill jag se hur allt växer och tar sig av sig självt. Beskåda dess naturliga rytm. Sedan kan magin få börja. Ett alldeles eget litet Underland...

Förutom att det är skönt att ge tillbaka till Moder Jord så har rensandet även terapeutisk inverkan på mig. Att rensa i det yttre hjälper mig att komma in i tillståndet att rensa i det inre. Att arbeta med hela kroppen är sannerligen meditativt.

Inga kommentarer: