torsdag 6 maj 2010

Kurredagen

Igår skulle min katt Kurre ha fyllt år, om det inte vore för att han har varit död i 10 år. Men att ändra på ett firande som hängde med i 15 år var inte vår grej så vi fortsatte. Fast jag måste medge att de andra familjemedlemmarna inte längre firar lika storstilat som jag. Efter 10 år känner jag nu att jag inte kan fortsätta fira på samma sätt, att det kommer förändras till nästa år. Från födelsedag till Kurredagen, dagen då katter i allmänhet kommer firas men kanske ändå Kurre i synnerhet. Katter i poesin och litteraturens värld, kattdjuren för häxan, värna om hemlösa katter etc. Ja, nåt sånt.

Idag blir det tårtrester till fikat...

1 kommentar:

Korpvinge sa...

En kattdag låter härligt då stämmer jag in och firar min Nicke som varit död i 5 år (23 Maj) Han var speciell, den katt jag haft längst, en riktig warrior.

Kram!