torsdag 20 maj 2010

Ljuvliga rödbettan

Det är sommarvärme ute och löven växer i rekordfart, går från musöron till fullvuxna blad vidare till tussilagoblad och sedemera rabarberlöv på noll och en sekund. Det fäktas och sprids glitter med ett trollspö. Jag skulle vilja smita ut, njuta av solen och värmen men jag försöker ha disciplin och göra det jag ska vid datorn. Dagen börjar efter klockan 16 nog är det väl så?

Det behöver det inte alls vara. När man styr tiden själv styr man det själv... Såvida det inte rör sig om telefonsamtal och saker som behöver skötas under kontorstid spelar det egentligen roll om det sker under ljusa timmar eller mörka.. Fast jag föredrar att göra det under dagen, som vilket jobb som helst. De andra timmarna vill jag fylla med andra mysterier och världar..

Idag har jag nog ätit det godaste i hela mitt liv. Helt klart är det med i toppen. Hemgjorda rödbetsbiffar med cous-cous, dijonvinegrätt, ruccolla, chevreost och saltgurka. Jo, jo, jag tackar... Jag vet, fantastiskt fin vardagslunch men ibland råkar kylskåpet kunna erbjuda ett och annat. Jag är helt såld, ser menyn för framtida sommarkvällar framför mig. Jag som inte dricker alkohol kan tänka mig en iskall öl till. Mycket, mycket gott!

Inga kommentarer: