måndag 15 mars 2010

All is full of love

Måndag igen och jag unnar mig en lugn start i mitt eget tempo. Det har varit ett par busy helger på sistone, härligt men kroppen behöver få absorbera alla intryck. Helgen var underbar, intensiv och extremt fikig. Hembakta kakor och bullar och svart te har intagits med jämna intervaller, från morgon till kväll. Lördag morgon till kväll innebar årsmöte och medlemsmöte med Värmländska Författarsällskapet där jag nu är styrelsemedlem - och sänker medelåldern med minst 20 år. Vi sov kvar hos de närmaste vännerna över natten och träffade ytterligare ett par goda vänner igår förmiddag. Vi har inte setts på riktigt länge och det var underbart att få sitta ner och samtala.

Och jag blir alldeles gråtig när jag tänker på min väninnans resa och vad välmående hon ser ut idag. Förr ett par år sedan stämde inte det mesta i hennes liv. Det var obalans på de flesta områden men hon bestämde sig för att förändra. Förhållandet tog slut, hon började träna med mig, hon fick jobb, hon flyttade till en ny lägenhet, började lära känna nytt folk samt fick kontakt med gamla vänner. Med tiden kunde hon byta jobb, hon hamnade på en stabil vikt, har hälsa i sitt liv samt en man vid sin sida som uppmuntrar henne och älskar henne för den hon är - samt också älskar att dansa salsa och att resa, uppleva och upptäcka. Det finns fortfarande ett svart skimmer men hon börjar förstå och acceptera sig själv - älska sig själv. Och framför allt så hastar hon inte utan känner in.

Därefter åkte vi återigen uppåt i landskapet och stannade till vid grannkommunen där det väntade gudstjänt med svenska kyrkan i en gammal metodistkyrka, återuppbyggd i ett bruksmuseum, där Anders medverkade med andra konstnärer och ingenjörer i panelsamtal om bruksorten - förr, nu och framtid. Mycket, MYCKET givande och intressant. Allt som allt ett par verkligt givande dagar, på alla plan och jag känner ända in i mitt skelett att det ger vatten till min egen kreativitets kvarn.

All is full of love

Och då jag ännu inte kan klistra in youtubeklipp får ni följa länken.
All is full of love - Björk http://www.youtube.com/watch?v=EjAoBKagWQA&feature=fvst

Inga kommentarer: