tisdag 27 oktober 2009

Småstadshjärtat

Imorgon ska vi ner till la stada. Märkligt, förr åkte jag dit på laglydiga 20 min men oftast mindre, var van att vara där ett par ggr/vecka, ta en fika där och en annan där, träffa den och den, fixa det jag glömde gången innan, plugga.. Numera blir det till dagsutflykter och de inträffar med alltmer längre mellanrum. Listor för avbockning prioriteras före det spontana, ansiktscremer och linsvätskor köps två och två. Och det bekommer mig inte, tvärtom, jag tycker det är skönt att få åka hem igen till storstogen. Visst, absolut, jag kan sakna ihjäl mig efter spontana och snabbt påkomna träffar och fikastunder med vännerna, uteserveringsbesök för en drink och middagar med hjärtat men ändå jag trivs med att bo utanför, oftast. Det är något visst med att inte ha det inpå knuten.

Fast i söndags var det inte lika kul. Marvin Gaye strömmade ur högtalarna och ute rev fukten och vindarna i de gula löven och kala kvistarna, vi låg och drog oss extra i sängen. En perfekt hångelmorgon. Jag blev så otroligt sugen på att inhandla ett par tidningar och köra frukost/långfika på caféet och spendera bort ett par timmar, minst. Fast i vår lilla håla är det stängt på söndagar, för det har det alltid varit och lika bra var nog det för inte har jag så mycket att spendera inte. Istället blev det vaniljscones och Alien-maraton, funkade bra det med.

Nu var det ju egentligen inte mat jag skulle skriva om, antar att jag borde äta lite kvällsmat..

Inga kommentarer: