tisdag 27 oktober 2009

Bokmal

Jag är verkligen inne i en bokslukarperiod nu. Av den typen jag trodde jag slutade med som 14-åring, då den verkliga världen helt plötsligt blev mer intressant än den fiktiva. På den tiden lånade jag hem runt 5 böcker/vecka, plöjde dem plus andra samt hann med att prestera topp i skolan och samtidigt ha ett socialt liv. Hur lyckades jag kan jag undra idag. Fast iofs så var städning, diskning, tvätt och matlagning etc sådant som kanske inte var just mina främsta uppgifter...

Iaf, nu tycks jag nästan vara där på nytt. Imorse steg jag upp en halvtimme tidigare enkom för att läsa ytterligare 40 sidor i En vampyrs bekännelse av Anne Rice. Jepp, den värmländska gotiken och sägnerna av Lagerlöf har fått lämna plats för vampyrism. Passande nog i Alla Helgonatider.

Inga kommentarer: