torsdag 13 augusti 2009

Tillbaks till vardagen?

Studierna börjar snart. Det blir slut på den långa ledigheten. Allt som ska fixas och bli klart och tiden som krymper. Allt stressar mig, skrämmer mig. Jag intalar mig att jag inte vill, att jag vill skjuta på det ytterligare en termin, att senare är guldläge men inte nu. Jag vill inte gå igång på det sätt som jag har gjort. Hitills har jag lyckats göra u-svängar de där dagarna. Tagit mig upp på en annan och mer bekväm och stillsam väg - då har mer blivit gjort. Märkligt nog, eller inte alls...

Den här dagen började rätt bra, vill inte styra ner på den där krokiga och ångestframkallande vägen. Pluggar jag det jag ska idag, får jag med all säkerhet tid över till annat senare. Här och nu, är det som ska gälla, här och nu... inte låta mig styras och störas av impulser...

2 kommentarer:

Ìsnornin sa...

hoppas allt är bra!!

Rosenklo sa...

Jadå, det är bra. :) Vissa dagar är bara mer dystra men vad är det man säger - utan dalarna inga toppar.

Allt bra uppe hos er?