tisdag 25 augusti 2009

Samboliv

Amelia Earhart
AEROPLANE

I can not live
peacefully without you
for even a moment

I miss you terribly when you're away

He's away this ain't right
I'm alone
I'm taking an aeroplane
across the world to
follow
my
heart!

How come
out of all the people in the world
only ONE
can make me complete?

One word
one word : on the phone makes me happy
one touch
but one touch : directly makes me ecstatic

He's away this ain't right
I'm alone
I'm taking an aeroplane
across the world to
follow
my
heart!

/Björk

Det fanns en tid när jag närde en ständig längtan att åka upp mot de blånande bergen, eller längtade ner dem till mig. Kvällarna var fyllda av långa telefonsamtal och närhet via telenätet. Det var drömmar om att sända all min längtan med brevduvor och resa med mitt flygplan. Ovannämnda sång med Björk gick varm och vi längtade framtiden och ett gemensamt boende, min kärlek och jag. Det var ett evigt pusslande med almenackor och ständigt packad väska, iaf nästan. Men det var så värt det och ständigt fanns energin där och var den lack så fylldes den snart på.

Det är det som är så härligt med att numera bo tillsammans, att han för det mesta nästan aldrig är längre än en arms avstånd bort. Iaf om natten. Det är bara att sträcka ut handen så ligger han drömsovandes brevid. Att kunna äta kvällsmat tillsammans och ha mina böcker brevid hans i de gemensamma bokhyllorna. Det är tusan så lovely!




2 kommentarer:

Pernilla sa...

Härligt<3

Kram

Rosenklo sa...

Haha jaa! :)

Kram