torsdag 2 juli 2009

Smycka ditt inre rum

I senaste numret av Hälsa finns en artikel om att smycka sina inre rum. Det är två kvinnor som har utvecklat ett företag som delvis gör personliga smycken åt folk. Nu anser jag att de smyckena är alldeles för dyra men jag gillar tanken. De inre rummen, det finns ett par av dem. Jag har min inre skog, dit jag återkommer till olika platser i meditationer. Jag har min strand, med vy över glittrande vatten och ekan som tar mig till den där ön som finns i verkligheten. Den där tipin jag drömmer om, än så länge finns den som utflyktsmål inombords, dit jag reser vid olika månfaser och månadsblödningar. Återkommande platser och rum vid trumresor....

Att finna ytterligare styrka, kraft, skönhet eller vad det nu kan tänkas vara genom att skapa smycken, är inte en ny idé men en riktigt bra sådan. Smyckena kanske bara skall finnas för en kväll och sedan repas upp för att bli nya smycken eller vara bestående och finnas till flera tillfällen. Garn, mynt, pärlor, fjädrar, drömmar och önskningar, frön, blad, stenar och snäckor, tång - det finns ingen gräns för vad man kan använda. Så skapa på, hur ser Ditt smycke ut för just denna dag, eller Ditt inre rum?

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Kul att man kan kommentera hos dig nu! Tillfälliga smycken och gärna i naturmaterial, det gillar jag. OCh när du skrev om den där tipin så hade jag precis börjat fundera på en kåta något avskilt ställe. Goda tankar.

Rosenklo sa...

Hej Ingrid! Vad kul att du läser hos mig. :) Ja, allt behöver inte vara bestående, magin kan lika gärna finnas i det som existerar för ett ögonblick.