fredag 10 juli 2009

Ombyte förnöjer

Det händer grejer här, jag ändrar mina frukostvanor. Det är väldigt stort då jag i alla, ALLA år har käkat samma sak, fil, flingor och hårt bröd. Det som varieras är pålägget, någon enstaka gång flingorna, ibland nåt annat än lättfil men då känns det riktigt fel. Ibland har en frukt följt med, ibland ett ägg men i princip samma sak. Jag är ombytlig av naturen men när det kommer till morgonrutinerna är jag extremt principfast. Nu har jag kommit på mig själv att sedan en tid tillbaka äta ägg och dricka smoothie. Jag tror det började med värmen, är inte säker men tämligen. Imorse var det bovetegröt med bär och frukt och till det en sjukt jävla god och beroendeframkallande smoothie. En sån där som kommer återkomma vid speciella tillfällen, såsom födelsedagar... Med det som bas, en skön skiva i spelaren och några tända ljus kan dagen inte bli annat än rofylld, oavsett vad den för med sig...

* äkta vaniljstång (funkar säkert med vaniljpulver om man inte vill lyxa i överkant)
* stor banan
* havremjölk
* kardemumma
* kanel
* vit choklad

Den som läser Hälsa känner säkert igen receptet från ett tidigare nummer, mat med Katarina di Leva...

Inga kommentarer: