måndag 20 juli 2009

Det yttre har betydelse

Allt sedan vi flyttade in i lägenheten och inredde hallen som ett kontor/skrivplats för moi har det inte känts sådär kanonbra. Platsen har varit fin på alla vis men stämningen, atmosfären, det där lilla extra - har saknats. Framför allt har utsikten saknats. Jag var bortskämd från förra lyan där utsikten från skrivplatsen var mycket vacker.

Jag har haft planer sedan en längre tid att göra någonting åt platsen men alltid intalat mig själv att det bara är sådana där yttre faktorer som man får bortse från. Men det gick naturligtvis inte. Resultatet är att vi igår gjorde om fullständigt. Och det blev så himla bra! Stämningen är där, atmosfären och det lilla extra lika så. Jag är överlycklig över min nya yta. Vi tog bort mitt enorma skrivbord och satte Anders gamla barbord/köksbord under fönstret (som sitter högt upp). Nu kan jag äntligen se ut och när löven faller bort kommer jag kunna se älven som rinner längre bort. Dessutom kan jag nu även stå och skriva vilket känns mycket bra för min onda nacke. Och vips fick vi även en myshörna med läsfåtölj och bord.

Här kommer många böcker och artiklar att läsas, här komma många texter författas. Luften flödar, ljuset flödar. Harmoni råder, jag är lycklig.

Inga kommentarer: