tisdag 6 augusti 2013

Pauserna finner ofta sina egna vägar

 
 
 
 
yogaholics:

Follow me if you’re addicted to yoga!
 
 
 
 
Jag gick och blev förkyld.
Fullkomligt logiskt
och inte speciellt oväntat.
Kanske att jag då borde ha badat färre
och kortare stunder. Kanske.
Kanske inte gått lika tunnklädd.
Varit vaken lika länge.
Kanske. Kanske inte.
Det är möjligt. Eller inte alls.
Kanske ...
 
 
Föga överraskande  gjorde jag inte det.
Gav uppmärksamhet.
Så här sitter jag: snorig och dann och gillar läget.
Med snor till övers för en hel armé,
tänder jag ljus i värmen.
dricker tekopparna. Ingefärsblandningarna med svartpeppar.
Lyssnar till meditativ lugn musik. Piano.
Arvo Pärt. Spiegel im Spiegel.
Sveper in mig i tunna klänningar, sjalar, långstrumpor
och kofta. Intalar mig att den lackande svetten driver ut.
Det jag inte vill ha.
 
 
Jag äter bären. Läser böckerna.
Snyter näsan. Tänder aromaolja.
och kan inte direkt påstå att det går någon nöd.
Två dagar.
Imorgon beräknar jag att vara utomhus. Igen.
 
 
Tills dess ett varmt örtbad med En.
Målning av fingernaglarna.
Kanske en film, när mörkret dagas.
 
 
*
 
 
Pic from Shantichild
 
 
 

Inga kommentarer: