torsdag 1 augusti 2013

Att förgylla en vanlig vardagskväll

 
 
 
 
 
 
Första augusti.
Trots det fina vädret och trots att jag vanligtvis
brukar anse sommaren sluta i september.
Träffar mig lite vemod.
Hade det gjort det om jag inte hade koll på datumet?
Nä.
Sannolikt inte.
 
 
Häromkvällen vart jag utbjuden av sambon på italiensk mat.
Vilket betydde picnic vid min favoritplats,
klippblocket vid vattnet.
Storfilten utlagd, flertalet värmeljus i glasburkar.
Musik.
Raw italiensk pasta + sallad,
+ vitlöksbröd.
Vilket inte alls är speciellt mycket raw men förbaskat gott.
Dessert och en kopp te.
 
 
Att det nyss hade regnat spelade inte så stor roll.
Liksom att vi fick bryta upp någon stund tidigare
än vad viljan ville.
För det blev av.
Och det var uppehåll medan vi åt.
 
 
Jag gillar det här, att vi inte styrs av vädret
utan tar det för vad det är.
Hittar på i alla fall.
Visst hade det varit underbart med vackert väder och långkväll
men nu förgyllde det en vanlig regnig tisdag.
vilket inte heller är så fel.
 
 
Utan precis tvärt om,
väldigt rätt.
Och väldigt romantiskt.
 
*
 
 
 

Inga kommentarer: