söndag 14 juli 2013

Patti Smith och helgen

 
 
 
 
earthchildd:

This is my pic along w/ my editing (:
ι’ℓℓ σρєи уσυя тнιя∂ єує ιf уσυ ℓєт мє ∞☪❂☮†✽✡☼☯♫http://earthchildd.tumblr.com/❁☯ ρ☮ຮιтιvε~vιвεs☯❁
 
 
 
Jag reste till Dalhalla,
för att se min stora husgudinna.
Och jag dog i den ljumma kvällen
och jag återuppstod några timmar senare,
i den lika ljumma senkvällen
när klockan slog över till natt.
Matad mätt men förvånad över ett tvärt slut.
 
 
Och jag fortsatte att resa i landskapet.
Att lägga till minnesbanken.
Och knyta nytt.
Se samband och arvetrådar.
 
 
Och därefter vilade jag.
Badade jag.
Åt jag glass.
Solade jag och återhämtade jag.
Tills det att kroppen ett par dygn senare åkte hem.
Hem.
 
 
Och fortsatte de fina samtalen.
Och det är te jag kommer koka.
Och det är annat jag kommer koka. Möta. Drömma.
Se de där två dokumentärerna jag ännu inte sett.
Tvätta ikapp.
Fortsätta dricka te,
att lägga kort.
Tända ljusen.
I ensamhet njuta tills jag åter tar fram socialvargen.
 
 
Imorgon måndag, rutiner,
nya stigar och steg.
Bland annat löpstegen.
Nya myggbett att klia och nya möjligheter.
Men vi är inte där än.
 
 
Njuter söndagen både död och levande.
Watch me.
 

Inga kommentarer: