tisdag 16 juli 2013

Och det går alldeles utmärkt att fylla en dag med enbart njtning.

 
 
 
 
 
 
Någon är på fiskeresa och jag är själv hemma.
Själv. Inte ensam.
Under singelåren fick jag ofta höra att jag levde ensam.
Nej, nej, nej.
Nej.
!
Själv men knappast ensam...
 
 
Jag gör det jag brukar. Men intensivare.
Mer och fullt ut.
Och är tacksam.
Kanske inte fullt ut där jag vill vara angående mycket
men fan så mycket närmre på vissa punkter,
än någonsin tidigare.
 
 
Och tacksam är jag över hela min dag.
Så fantastiskt njutbar!
Ytterligare en heldag i ateljén,
vigd både nytta och nöje
- och fika med vän.
Träning med en annan vän
vilket resulterade i frossa av både solvarma smultron och blåbär.
Liksom harsyra och mygg.
De senare knappast så solmogna.
Bukett av både rallarros och älggräs
och det doftar så underbart som bara det vilda kan göra.
Te.
Tystnad.
Vila.
 
 
Så otroligt gott så.
 
*
 
 

Inga kommentarer: