tisdag 2 juli 2013

Att äta Raw Food








I ca 1 månad har jag ätit huvudsakligen raw.
Förutom några rätter hit eller dit, nåväl förutom någon dag hit eller dit,
har det uteslutande rört sig om raw.
Och det har sådan effekt och inverkan så det är inte klokt.
Ögonen är inte längre torra, energin är på topp, orken i topp
- ja, det mesta är på topp. Håret än tjockare!
Hyn mjukare, kroppen slankare.


Det är inte direkt så att jag haft problem med något av det ovannämnda.
Tvärtom. Jag har alltid märkt av vad ett hälsosamt leverne
har för inverkan på kroppen.
Tränat, käkat sunt vegetariskt med mycket råkost
och inslag av relativt mycket raw food etc.
Men att enbart äta raw....
jag hade inte kunnat drömma om att det skulle innebära så påtaglig skillnad.


Jag kommer inte att fortsätta äta 100% raw,
det finns helt enkelt annat jag inte vill vara utan.
Men jag har för avsikt att landa på omkring 80%.
Låta det veganska köket komma in än mer.
Men sambons egenfångade fisk blir kvar, liksom sillen...


Så många smaker som har revolutionerat.
Grönsaker jag knappt har brytt mig om tidigare.
Det tilltalar min kreativitet som definitivt fått sig en spark i arslet.
Det känns som om jag leker när jag tillagar mat numera,
och det tilltalar mig grymt mycket.


Om Du inte redan har testat så gör det!
Man behöver ju inte gå extreme och gå full in
men det är häpnadsväckande vad lätt det går att leva på rumstempererad mat.

*




Photos Shantichild

Inga kommentarer: