lördag 22 september 2012

My eyes have seen you



Det blåser.
Och på äppelträden bortanför, växer röda rubiner.
Träden har börjat skifta. Nu aningen mer gult. Än grönt.
Kallt. Värmeljus, långa pulsvärmare, raggsockor och te gör sitt.
Till kvällen byter jag sommartäcket och så var det med det.
Senare min favoritpaj, Höstpaj med svamp och linser.
Det är inte klokt vad genomtänkt jag är...
Igårkväll följde korparna mig i motionsspåret.
Sånt där som ingen skulle tro. Från träd till träd. Kraxandes nyfikna. 
Älsklingen i Härnösand.
Där har de både lokal vampyrfilm samt turnerande tarotturné.
Vad nu den senare kan innebära.
Och är ens det här intressant?
Kan jag verkligen fråga mig. Att läsa.
Nä. Inte speciellt.

Jag läste ett grymt inspirerande blogginlägg av Witch from Forest Groove för ett tag sedan.
Om Evil Eye och ögon som ser, siar, håller... För något år sedan eller två läste jag om hur inuiter spådde väder i ögon. Väldigt logiskt, huruvida de torkade ögonen géleade sig eller inte talte om vädret. Likt en barometer... Där någonstans väcktes en nyfikenhet till att arbeta mer med ögon. Riktiga ögon. Och det här inlägget inspirert mig än mer.

Jag känner inte till om det är krångligt att arbeta med men det känns dock som om det är något som får blomma ut senare, det här med ben och ögon, eftersom jag dels saknar kunskap och dels pga studier inte är upplagd för mer studerande får det vänta. Dessutom är inte mitt boende direkt är lämpat för det. Eller min hyresvärd. Lite feltid punkt just nu. Jag spar det till framtiden och den trädgård jag föreställer mig verka i.

Så vad som återstår är små ögonblick av praktiserande utforskning. Eheh, och en och annan läsning... Med ens är jag väldigt sugen på skapa ögon. Brodera, lera, rita etc. Och jag har även fått upp ögonen för en teknik som sägs ska träna upp den fysiska synen. Jag känner mig rätt skeptisk men ändå nyfiken på att testa. Återkommer senare om det...






Inga kommentarer: