måndag 13 december 2010

New me

Och långljushåret kapades. Stora testar som föll till golvet. En efter en likt ett pärlband. En hel peruk utspridd likt en solfjäder. Kvar belv inte så mycket. Inte så mycket alls. Det blev ungefär såhär:





och det var en rituell klippning. Ett av många sätt att tömma bagaget. Enbart en klippning förändrar inte så mycket men tillsammans med mer...
Så kraftfullt!

och jag bygger vidare på tornet. Murar ytterligare ett par våningar.

släpper fram

ljuset
















3 kommentarer:

Korpvinge sa...

Så snyggt! Och det blir något nytt <3

mörkersökerskan sa...

åååh, så behövligt, känner igen det från när jag har gått igenom passager, kan just nu tänka mig, mig själv både i lång-långt, och kortkort.
Jag ÄR, både och, men Enya-frisyren du valde är bara SÅÅÅ vacker.
Kraft, kraft till dig, min kära vän

Rosenklo sa...

Ja, just det, Enya...
Kramor på er fina ni!